COVER STORY

Daarnet tijdens het zesde lesuur gooide Sam van 6EE zijn exemplaar van Godverdomse dagen op de bank: 'Die cover, waar slaat dat nu op?' Tiens, inderdaad! Waarom zou de uitgeverij volgens jou voor deze foto gekozen hebben? Wat heeft hij met het verhaal te maken?

Voor de creatiefsten onder ons: stel dat er binnenkort een tweede druk komt van Verhulsts roman, hoe zou die er dan kunnen uitzien? Open Photoshop of haal je kleurpotlood boven en ontwerp een nieuwe cover. Mail hem naar guntherconvens@yahoo.com. De beste inzendingen sturen we naar de uitgeverij en wie weet ligt jouw ontwerp binnenkort in de boekhandel!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat hij hiermee wilt aantonen dat de wereld 1 grote bak pis is. Zijn boek is pessimistisch dus ik denk dat zijn gedachtengang dat ook is. Het is 1 grote bak pis die aan het overlopen is.

Anoniem zei

Ik was net aan het eten, Jonas. Jij ook smakelijk. Kunnen we alstublieft een beetje niveau houden... Let trouwens op: het is niet hij 'wilt' maar hij 'wil'. Je zegt toch ook niet hij zalt of hij kunt!

Anoniem zei

Ik begrijp Jonas wel. Verhulst geeft ons inderdaad het gevoel dat we verzuipen in één groot urinoir. Maar misschien heeft het boek van Verhulst net door zijn overdreven pessimistische beschrijving een omgekeerd effect. Veel lezers haten de beschrijving die hij geeft en zien wel schoonheid in het leven. En zo heeft Verhulst onze grijze massa toch aan het werk gezet of je het boek nu leuk vindt of niet.
Elise Geysen, leerkracht

Anoniem zei

IK zit nog maar aan blz 31 maar ik vind het een redelijk goed boek. Ik vind het grappig hoe hij de evolutie van de mens weergeeft al zijn er stukken waar ik toch verschoten ben van zijn woordgebruik.

Anoniem zei

Jelte Van Camp 5LoSp A

ik ben het ook wel eens met jonas zijn reactie over de foto. Ik dacht meteen toen ik de eerste pagina's had gelezen dat hij bedoelde met de foto dat de wereld aan het overlopen is met problemen. Net als een WC die overloopt waar moet je er dan mee heen.
Het boek kan de mensen doen nadenken over hoe ze moeten omgaan met de wereld van nu.
Zorg ervoor dat je niet met een volle blaas van problemen moet rondlopen, zorg ervoor dat je ze ergens kwijt kan. niemand kan ermee blijven rondlopen.
Als je gedachten vol problemen zit zal het ooit wel eens misgaan.
denk na en doe er iets mee, doe er iets tegen doe er iets aan.

Anoniem zei

Waar ik aan denk bij de cover van het boek is dat godverdomse gevoel dat ik in mij krijg als er iemand voor mij het toilet doorspoelt en het toilet doet overlopen.

Maar mijn gedachtengang is dan ook weer iets raar

Tobias Van Boeckel
6LoSp C

Anoniem zei

De foto is duidelijk een situatie waar liever niemand mee te maken wil hebben. Ik denk dat hij deze foto heeft gekozen om dat je op een moment als dan echt eens "godverdomse wc" mag roepen.En dat niet elke situatie in het dagenlijks leven als achtergrond zonneschijn en regenbogen bevat, met fluitende vogeltjes die gelukkig in de boom zitten te zingen.

Bij jonas zijn gedacht kan ik me ook zeker aansluiten. De wereld is inderdaad deels ant verdrinken in zijn zelfgemaakte problemen. Ik denk dan aan afval, politiek, financieel..

Robin Valgaerts 6lospc

Anoniem zei

Ik heb het boek al uit.
Mijn gedachte bij de cover is uiteindeleijk de deze geworden: De mensheid is zo goed bezig (lang leve de ironie!) dat ze maar bijven uitvinden; telefoons, computers, vliegtuigen, urinoirs... We blijven maar uitvinden om meer en meer centjes te verdienen, maar te veel is te veel... en dan loopt het over, tot we verdrinken in onze eigen pis.

Anoniem zei

Waar ik aan denk als ik de cover van het boek zie is dat we allemaal op dit eenzaam groot urinoir leven en dat iedereen hier godverdomse dagen beleeft. De reden waarom dit ook een godverdomse bol is, is omdat we op het urinoir leven en omdat iedereen hier elke dag serieuse problemen heeft.De conclusie is dat we uiteindelijk verdrinken in deze godverdomse bol door al die godverdomse problemen.

Van Baelen Robbie 6 LOSPc