ZOEK EEN BOEK

Op deze blog zijn tot nog toe een hoop positieve en een hoop negatieve reacties verschenen over Godverdomse dagen. Maar iemand zei ergens: ik lees liever een boek dat ik zelf mag kiezen. Stel nu dat jij mag beslissen welk boek we allemaal - met honderd leerlingen - na de kerstvakantie gaan lezen. Welke roman zou dat dan zijn en waarom moet iedereen volgens jou dat boek gelezen hebben? Kies alsjeblief een roman die leest als een trein... Als je zonder inspiratie zit, kun je eens kijken op www.boekenzoeker.org.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een boek gevonden dat me wel interessant lijkt : Over boterhammen met mosterd en negerzoenen van Brigitte Goyens. Het gaat over een single die op en downs beleefd in de liefde en daartussen staan recepten, iets origineels. Ik vind koken tof en zo een verhalen liggen me beter dan godverdomse dagen.. Ik denk dat dit boek wel meer vrouwen zal aantrekken dan jongens want het gaat namelijk over liefde. Ik denk dat er veel van soortgelijke romans zijn maar dan zonder de recepten ertussen. En het boek is niet al te dik :).

Astrid 6EE

Anoniem zei

De enige boeken die mij ooit hebben kunnen bekoren zijn de Vincke en Verstuyft reeks van Jef Geeraerts, Maar zoals ik al eerder heb gezegd vind ik het geen goed idee om studenten een boek op te leggen. Ze gaan eens zo enthousiast zijn als ze een boek mogen lezen waarin ze echt geïntereseerd zijn. Dit boek was eens leuk voor een test te doen, maar ik denk dat het duidelijk is dat de keuze niet ideaal was. Ik denk ook niet dat het makkelijk zou zijn om een ander boek op te leggen aan alle leerlingen we hebben nu "geluk" gehad met de aanbieding van humo maar ik denk niet dat er veel boeken zullen volgen binnenkort.
Tom Meuwis 6LospB

Anoniem zei

Waarom kunnen we niet als alternatief, 10 stripverhalen van Kiekeboe of Jommeke ofzo lezen ?

Boeken duren zo lang en hebben geen prentjes. :P

Marlon, 6INFO

Anoniem zei

De boeken van Dirk Bracke vind ik aanraders. Ze lezen vlot en je wilt er in blijven verder lezen. Zoals "Het uur nul", "Blauw is bitter"...
Maar stripverhalen vind ik ook geen slecht idee!

Sofie Hooghe, 6 TTopTria

Anoniem zei

Jelte Van Camp 5lospa

Ik vind dat iedereen eens een waargebeurt verhaal moet lezen over drugs enzo..
Zo zal men beseffen wat er de gevolgen van zijn.
Een spannend boek kan er denk ik ook wel bij iedereen in, een politieroman ofzo.
Ik ga een in die aard lezen.
Een spannend politie roman, waarin ook over drugs voor komt.
hopelijk vind ik zo een boek.

Robin V. zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Robin V. zei

Het verplicht lezen van een boek met een dom thema vind ik maar niets. Een boek waarin een waargebeurd verhaal is ingewerkt leest iets leuker dan een boek vol met dialect-taalgebruik zoals dit boek ( Godverdomse dagen ).
Als we een boek met een thema mogen kiezen zou ik een boek nemen met als thema drugs, omdat men zo ook weet waar men zou aan beginnen en wat de gevolgen ervan kunnen zijn.

Robin V.
5LOSP a

Anoniem zei

Ik vind dat iedereen de Davinci Code moet hebben gelezen. Dat is pas een boeiend en spannend verhaal! Je leert er zelfs veel van bij. Ok, het is misschien wel een dik boek, maar het leest echt als een trein. Het Bernini Mysterie is het zelfde genre en is ook zeer goed.
mvg Maarten Schürmann 6AWTS

Anoniem zei

Ik heb hetzelfde idee als Maarten, Da Vinci Code, is een super spannend boek en het leest super vlot.
Maar veel mensen vinden Dimitri Verhulst een slechte schrijver dus daarom stel ik voor om de "Helaasheid Der Dingen" dat wel een super goed boek is en ook heel vlot leest.

Peter Denteneer
6 wts tria

Anoniem zei

'Het gouden ei.' Het gaat over een man wiens vriendin ervandoor is. De man probeert zijn vriendin te zoeken en maakt allerlei spannende dingen mee. Het is misschien slecht uitgelegd, maar het is echt een goed boek! Er worden bijvoorbeeld mensen levend begraven enzo. Dit is een boek die alle doelgroepen interesseert en zowel jongens en meisjes. Het is dus echt een boek om met de hele klas te lezen.
Nico Leoni 6 lo B

Unknown zei

Het aantal boeken dat ik sinds pakweg mijn 8e al dan niet vrijwillig heb gelezen zijn op één hand te tellen.
Ik ben 3 jaar geleden enkele weken ziek thuis geweest, en toen heb ik Dan Brown ontdekt.
De DaVinci Code heb ik niet gelezen, maar wel het Bernini Mysterie (dat ik voor Kerstmis dat jaar had gekregen), en de Delta Deceptie (omdat ik het Bernini Mysterie zo goed vond). Maar als je één boek gelezen hebt van deze overigens schitterende schrijver, heb je het ook wel gehad. Ze zijn wel spannend en bevatten alles wat een goed boek nodig heeft (met slechts één pagina romatiek - prachtig!), maar als je een tweede boek van hem leest herken je meteen zijn schrijfstijl en opbouw van het verhaal, waardoor het meteen duidelijk wordt dat deze schrijver toch niet zo origineel is als het lijkt.

Fréderic Kinnaer ~ 6INF

Anoniem zei

mijn boeken top 3 en de boeken die ik ook aan iedereen zou aanraden zijn 1.de cartograaf van Heather Terell;2 de rasta revelatie van Jah Shakespear;3 The Davinci code van Dan Brown en net niet in de top 3 Godverdomse dagen op een godverdomse bol van Dimitri Verhulst ( maar niet heus).

Anoniem zei

Waarom kunnen we niet kiezen tussen 2 boeken. Het is duidelijk dat jongens en meisjes vaak verschillen van smaak. Jongens willen vaak avontuur en veel meisjes lezen graag romantiek. (Dit geld natuurlijk niet voor iedereen)Kunnen we geen goed romantisch boek voorstellen en een goed avontuurlijk boek. ( het hoeft geen avontuur of romantiek te zijn natuurlijk, er zijn veel keuzes)Gekozen of gestemd door de leerlingen zelf. (of een andere manier) Uit deze twee mag je dan zelf kiezen.

Catoo Leys (6stw)

Anoniem zei

Ik las onlangs 'de vliegeraar' van Khaled Hosseini, dit was tot nu toe het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb. Ik ben ook benieuwd naar het nieuwe boek van Khaled Hosseini: 'Duizend schitterende zonnen' ik heb er veel positieve reacties over gehoord. Het zijn echt heel populaire boeken

P.C 6 wts basket

Anoniem zei

Ik lees echt niet graag boeken.De enige auteur dat ik nog herinner is Dirck Bracke,omdat die boeken niet zo moeilijk zijn om te lezen en er zit wel altijd en echt verhaal in zijn boeken.En als ik een boek moet lezen,heb ik wel graag een boek met een echt verhaal in.Het boek dat jij ons hebt opgelegd vind ik eigenlijk wel goed dat we dat hebben moeten lezen,want ik denk dat niet veel mensen zo'n boek rap gaan lezen uit hun eigen.Het boek leest ook niet gemakkelijk, wat het ook saai maakt om te lezen.Maar voor één maal te lezen vind ik het wle en goed idee.


Siemon Meynaerts 6lospb

Anoniem zei

laatste regel *wel





Siemon meynaerts