HULPLIJN

Ken je dat gevoel? Soms lees je een zin en je begrijpt er niks van. Je leest hem nog eens. Je leest hem zelfs acht keer, van voor naar achter, van links naar rechts. Je geeft het op en zet je tanden in de volgende zin. Maar je beseft plots dat je de draad kwijt bent. Als je de eerste zin niet begrijpt, kun je de rest van de pagina ook wel vergeten! Dit is een hulplijn. Plaats hieronder zinnen die je hoofdpijn bezorgen. En je wordt onmiddellijk door andere leerlingen geholpen! (Hopen we.)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

De eerste 50 pagina's vind ik moeilijk om te lezen, omdat hij van de hak op de tak springt. Je snapt er soms niets van. Maar ik zit nu aan pagina 79 en ik begin het boek eindelijk te begrijpen. Het is mijn stijl niet. Hij schrijft soms heel hard. Maarja, ieder heeft zijn stijl zeker?

En voor degene die hulp willen, lees gewoon verder, plots begrijp je het!

Sofie Hooghe 6 TTopTria

Anoniem zei

Ik heb het boek nog maar voor een stuk gelezen, maar snap er niet veel van. Het is totaal mijn stijl niet van boeken, in het begin deed het me denken aan het boek ex drummer. Maar nu merk ik wel een verschil omdat het bij ex drummer de hele tijd om flauwe praat ging(heb het nooit goed gesnapt omdat ik het niet leuk vond om te lezen)
Maar bij het boek van Dimitri Verhulst komt er nog een moment waar je het boek begint te begrijpen.
Gewoon doorlezen is de boodschap.

Jana Raman 6WTSba

Anoniem zei

De eerste 40 pagina's had ik iets van : 'nou, tof boek!' Na die pagina's was het eerder : 'Wat zegt ie nu allemaal ? Ik snap er geen snars van!' Van pagina 40 tot ongeveer pagina 75 snap/snapte ik er niets van. Ik heb me er dan toch maar doorgejaagd en ik ben nu op pagina 166 gestrand, blijkt dat je die moeilijke pagina's eigenlijk niet echt nodig hebt.
Balen, maar uiteindelijk ben ik toch blij dat ik het boek tot een goed einde heb gebracht.

Silke van Meerbeek 5LOSP A