YOU'RE BEAUTIFUL

Mevrouw Elise Geysen gleed van haar stoel bij de volgende poëtische zin:

"'t Luistert naar het geknisper van droge takken en laat zijn gedachten afdwalen naar ergens waar 't van zijn leven nog geraken wil, de maan misschien." (p. 16)

Na de appelflauwte herpakte ze zich en liep stantepede naar de dichtstbijzijnde kapper. 't Zou me niet verbazen als Dimitri Verhulst er een stalkster bij heeft! Wat vind jij een mooie zin? En dan hebben we het niet over kalligrafie. Vermeld ook het paginanummer en probeer uit te leggen waarom je kippenvel krijgt van die zin of passage.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

'De weg leidt over steppes waaraan geen einde komt. En komt er dan toch eens een eind aan die eindeloze steppes, dan wacht 't eindeloze dennenbossen, donker en vochtig en slecht voor het gemoed.' p89
Ik vind dit 2 prachtige zinnen omdat ik er totaal iets anders over denk.
Spijtig genoeg zijn dennenbossen meestal vochtig want ik vind het wel mooi om te zien, het is er altijd zo stil en vredig.
En als je echt stil bent, hoor je de wind door de dennenbomen waaien.
Ik vind het zo'n prachtig geluid, samen met de vogeltjes die dan fluiten, echt om van te genieten.
Als er nu eens een bankje in dat bos zou zijn, zou dat mijn plaatsje zijn om het boek te lezen.


Silke 5LoSpA

Anoniem zei

't Zoekt een uitweg voor zijn eigen stront en bouwt een riool, overkoepelende goten waarin iedereen naar believen zijn drek kan lozen, een architecturaal wonder waarvoor woorden tekortschieten en waarover dus maar beter wordt gezwegen.'
pagina 55.
Kom er maar eens op om zo'n zin te maken!! Eigenlijk krijg ik er langs de verkeerde kant kippenvel van. Niet omdat het zo'n mooie zin is, naar omdat het zo'n vieze zin is. En in dit boek zijn er nog honderden andere zinnen van dit genre. Waar haalt die man zijn fantasie om deze zinnen te maken?
Ikzelf vind het helemaal niet erg dit te lezen, het maakt het zelfs spannend, omdat je dit nooit in een ander, gewoon boek tegenkomt. Daarom vond ik dit boek zo speciaal!
Nico Leoni 6 Lo B