GEACHTE MIJNHEER VERHULST

Twee jaar geleden heb ik eens twee woorden gewisseld met Dimitri Verhulst. Net na het verschijnen van De helaasheid der dingen was dat. Ik had eigenlijk maar één vraag: 'Mijnheer Verhulst, zou u het niet zien zitten om eens naar het Redingenhof te komen?' Hij keek me vol ongeloof aan. Zelfs met een blik van: ben je nu helemaal van het lotje getikt? Ben je tureluurs, mesjogge, crazy, krankjorum, halfgaar, geschift, knots? Ik meende zelfs een zweem te herkennen van: Kwibus! Ben je niet goed snik? Heb je een slag van de molen?

Hoe had ik zo stom kunnen zijn? Tuurlijk, die man zijn agenda zit zo vol als de vuilnisbakken op onze school! Dacht ik. Dat geeft te veel stress. Achteraf gaf hij toe dat hij een hekel heeft aan scholen. Aan die geur van muffe lokalen. Gelukkig is dat een gevoel dat wij totaal niet kennen. Toch zouden we Verhulst graag naar onze school halen. Virtueel, met deze blog. Post hier vragen die je aan Dimitri zou willen stellen. Wij proberen ze door te sturen en misschien krijgen we wel een antwoord...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Mijnheer Verhulst

Graag zou ik je willen vragen waar je al jouw inspiratie vandaan haalt? Je laatste boek is zeker niet bestemd voor mensen zonder (basis)kennis. Het is abstracte, moeilijke literatuur. Hoe kom je tot zulke uitspraken en verhaallijnen?

Groeten Jordi 6a WiTS

Anoniem zei

Als ik een vraag aan Mr Verhuslt kon stellen, dan zou dit mijn vraag zijn:
Hoe bent u erbij gekomen om een boek te schrijven i.v.m de geschiedenis, en de ontwikkeling van een cellige tot mens?

Karen Sente 6LoSp C

Anoniem zei

Als ik een vraag aan Mijnheer Verhulst moest stellen zou ik het volgende vragen:
"Had je ooit gedacht dat de Helaasheid Der Dingen dergelijk succes had"?
volgende vraag:
"Na dit succes, ben je dan niet bang om een 2de boek uit te brengen dat heel wat minder goede kritiek krijgt"?

Peter Denteneer
6wts tria

Anoniem zei

Mijn vraag zou zijn: Welke van uw boeken vind u persoonlijk het meest geslaagd? Gaat u er nog veel schrijven, zoja,in hetzelfde genre?

Jim Goossens 5LOSPa