TIME OUT

OK, sommigen beginnen het spel serieus te spelen. Maar bij anderen moet ik denken aan City Lights van Charlie Chaplin. En dan vooral aan die hilarische bokswedstrijd in het midden van die film. Volgens ons nog altijd één van de mooiste scènes uit de filmgeschiedenis...

We horen tot nu mensen die voor zijn en mensen die extreem tegen het boek zijn. Maar zoals gezegd: zelden worden er rake klappen uitgedeeld. Als je het boek goed vindt, geef ons dan eens een fragment dat je waardeert, dat ons knock-out slaat. En als je tegen bent, werp je ons een fragment in het gezicht dat ons in de touwen slingert.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Mening over het boek:
Na enkele pagina's gelezen te hebben, stel ik me de vraag of ik zou verder lezen. Dit boek lees ik niet met plezier maar met frustratie! Dit is helemaal niet goed! Hij gebruikt vulgaire woorden zoals teef, drek, hoererij,... En wanneer je aan 't lezen bent, weet je nog niet eens waarover het gaat! Het is zo onduidelijk en het springt van de hak op de tak.
Nee, dit is niets voor mij!

Groeten Jordi 6a WiTS

Anoniem zei

Mijn mening:
Ik heb het begin van het boek gelezen en ik vond het raar dat iedereen zei dat dit een slecht of een bizar boek is. Ik vond het een vrij leuk en origineel begin. Ik kijk er al weer naar uit om verder te lezen.

mvg, Daan De Keyser 6 MTTS ba

Anoniem zei

Ook al ben ik nu al wat bladzijden verder dan mijn eerste reactie op deze blog, mijn eerste ontgoochelde indruk blijft. Alhoewel...

Verhulst laat af en toe zijn ware schrijverstalent doorschemeren. Zoals hier op pagina 21: "Het houdt niet op, want als het tastbare te benoemen is, dan moet ook het ontastbare bespreekbaar kunnen zijn. Liefde. Honger. Haat. Moeite. Weerzin. Slaap. (...) Dit hier? Wat is dat daar? En 't kijkt ernaar, tastend met de tong naar taal, ..."

Inderdaad. Ook ik tast - na al die eeuwen - nog vaak met de tong naar taal. Maar net dat doet mij taal zo smaken.


Saskia Dekocker
Leerlingenbegeleider

Anoniem zei

Een reactie op de mening van Jordi 6a WiTS.

Ik vind dat je het boek meer tijd moet gunnen. Het verhaal komt van zelf los als je het begint te appreciëren. Leef mee in het boek en lees het desnoods opnieuw en opnieuw. Dat heb ik ook moeten doen en het bevalt me meer en meer.

Mvg Maarten Schürmann 6AWTS

Anoniem zei

In het boek wordt niet met hoofdstukken gewerkt. Hierbij met je zelf denken over het onderwerp. Hierdoor wordt er van de lezer verwacht dat hij/zij het leest om het te begrijpen. Dit is zeker en vast mijn gerne niet!