SOUNDTRACK

Op bladzijde 107 introduceert Verhulst één van de grootste vijanden die de mensheid ooit ontmoet heeft. De pest! 'Tachtig procent van de getroffenen sterft binnen de twee weken.'

Stel dat Godverdomse dagen verfilmd zou worden. Welke nummers moeten er dan zeker op de soundtrack staan? Vermeld de pagina van de passage waarbij je een bepaald muziekstuk zou plaatsen en geef ons ook een link naar youtube. Vergeet vooral niet te vertellen waarom je voor deze muziek bij deze passage zou kiezen!

Bij een dramatische epidemie als de pest kies ik voor klassieke muziek die er al even dramatisch inhakt, bijvoorbeeld Der Tod und das Mädchen van Franz Schubert. De foto's geven je een idee hoe die vreselijke pest of de 'zwarte dood' tewerk ging. Je zou voor minder gepest worden...

8 opmerkingen:

Unknown zei

Ik heb gekozen voor een lied uit de film 'Requiem for a dream'. Dit is een zeer mooie en vooral indrukwekkende film over het leven van drugsgebruikers. Wat ze allemaal niet doen om aan drugs te geraken en hoe dit hun leven beïnvloed. De muziek en de film raken je ook echt. Het is een prachtige film, met bijbehorende muziek, die iedereen eens moet gezien hebben. Want de regisseur wil vooral een duidelijk standpunt maken tegen het gebruik van drugs.

http://www.youtube.com/watch?v=e2Ma4BvMUwU

Hier kan je het lied beluisteren.
Veel plezier ermee!

Annelies 6STW

Anoniem zei

Op een bepaald moment in het boek is 't er zeker van dat de aarde rond is, dat de ene kant belicht word en de andere kant dan donker is. Het heeft er niet zo veel mee te maken maar het is gewoon een super goed nummer en een klassieker van misschien wel de beste groep ooit! The dark side of the moon van Pink Floyd, jawel.

Anoniem zei

Ik kies voor Death Song van Marilyn Manson omdat het een zeer deprimerend lied is. Marilyn Manson maakt gothic music, alles is zwart, alles is slecht,en alles draait over de dood. Als we aan de pest denken dan denken we ook direct aan de dood en aan het aantal mensen er aan gestorven zijn.

"The Death Song"

we're on a bullet
and we're headed straight into god
even he'd like to end it too
we take a pill, get a face
buy our ticket
and we hope that heaven's true
I saw a cop beat a priest on the TV
and they know they killed our heroes too

We sing the death song kids
because we've got no future
and we want to be just like you
and we want to be just like you

Let's sing the death song kids

we light a candle on an earth
we made into hell
and pretend that we're in heaven
each time we do we get
the blind man's ticket
and we know that nothing's true
I saw priest kill a cop on the TV
and I know now they're our heroes too

We sing the death song kids
because we've got no future
and we want to be just like you
and we want to be just like you

we write our prayers on a little bomb
kiss it on the face and send it to god

[CHORUS]

We were the world
but we've got no future
and we want to be just like you
we want to be just like you.

P.C. 6 wts basket

Anoniem zei

Ik vind de liedjes die Bram en Annelies gekozen hebben zeer passend. Vooral dat van Requiem for a dream!

Catoo (6stw)

Anoniem zei

ik zou Requiem for a dream verkiezen boven het liedje van Marilyn Manson.
Want Death Song irriteert me eerder, ik zou het moeilijker vinden om er verband tussen te zoeken, daarbij brengt het ook niet zo snel bepaalde emoties bij me los
Binici Duygu 6STW

Anoniem zei

Ik heb ook verder gezocht naar een muziek dat goed dienst kan doen als achtergrond. Hierbij ben ik uitgekomen op een zeer mooi stuk van Mozart.
Hier kan je het alvast beluisteren op youtube

http://nl.youtube.com/watch?v=gqPz5B-TA1w&feature=related

Binici Duygu 6STW

Anoniem zei

hey
ik heb eventjes rondgekeken en naar de voorgestelde liedjes geluisterd en ik moet zeggen dat ik dezelfde mening deel als met Duygu en Annelies.
De liedjes dat ze hebben voorgesteld passen het best bij de beelden van de ziekte vind ik;
Hierbij deel ik weer eens dezelfde mening als Duygu ,waar ze zegt dat ze geen connectie vind tussen het liedje van Marilyn Manson en de pest.
ik vind persoonlijk ook dat het niet echt past.
RaniaBellouti 6Toerisme

Anoniem zei

Requiem for a dream. Het liedje dat Annelies had gekozen vond ik zeer gepast. Het liedje doet me denken aan een film maar ik weet niet meer welke.

Ken Ginis
6stw